SZEMPONTOK A PEDAGÓGIAI VÉLEMÉNY ÖSSZEÁLLÍTÁSÁHOZ (óvoda)

 

 Mi az összbenyomás a gyermekről?

 Mit tart a legfontosabbnak vele kapcsolatban? (erősségek, gyengeségek)

 Mi az, amit problémának lát a gyermekkel kapcsolatban?

Társas viselkedés, irányíthatóság:

 Milyen a viszonya a társakkal, pedagógusokkal?

Van-e barátja?

Gyakran kerül-e konfliktusba társaival?

 Elfogadja-e a csoport szabályait?

 Részt vesz-e közös tevékenységekben?

Közösségben elfoglalt helye, pozíciója?

Képes-e kivárni, amíg rá kerül a sor?

 Milyen problémák, furcsaságok fordulnak elő a magatartásában?

Jellemzik-e jó és rossz szokások, tulajdonságok, viselkedési furcsaságok?

 A gyermek családi körülményei?

Konfliktusmegoldó technikák színvonala, szociális ügyesség (megérti-e, hogy mit várnak tőle, tudja-e az érdekeit nem agresszívan érvényesíteni, kiismeri magát társas helyzetekben, felnőttekkel képes-e együttműködni)?

 Értelmi képességek, figyelem:

Érdeklik-e a foglakozások?

 Van-e olyan téma, ami fokozottan érdekli?

Gyakrabban követ-e el figyelmetlenségből adódó hibákat, mint a társai?

Képes-e elmélyülten tevékenykedni?

 A külső ingerek megzavarják-e a munkáját?

Beszéd:

Van-e olyan tapasztalata, hogy a gyermek nem figyel, ha szólnak hozzá, vagy nem érti jól a beszédet? Leköti-e figyelmét mese, vers, könnyen tanulja-e azokat?

 Hogyan kommunikál társaival, felnőttekkel?

 Milyen a beszédtempója, hangereje, mennyisége?

 Beszédében előfordul-e halandzsa, ragozási hibák, gyenge artikuláció?

 Játék:

Mit játszik szívesen?

 Mennyi ideig köti le a figyelmét egy-egy tevékenység?

 Van-e olyan játék, amivel elmélyülten tud játszani?

 Egyedül, vagy csoportosan játszik?

Betartja-e a játékszabályokat?

 Érzelmi reakciók

 Vannak-e magatartási, pszichés problémái? (szorongás, körömrágás, alvás-, evészavar, pszichoszomatikus tünetek, stb…)

 Milyen az érzelmi, akarati élete?

 Előfordulnak-e indokolatlan kitörései?

 Mi okoz számára örömöt, bánatot (hogyan fejezi ki)?

 Kötődési képessége?

Mozgás:

 Milyen a gyermek mozgásigénye?

Gyakoriak-e a balesetek?

Milyen színvonalú a gyermek mozgása?

Van-e koordinációs vagy egyensúlyzavara?

 Milyen a kézügyesség, eszközhasználata?

 Önkiszolgálás: • Étkezésben, öltözködésben, fürdőszoba használatában mennyire önálló?

 Egyéb: • Milyennek látja a család és az óvoda kapcsolatát?

 Milyen próbálkozások történtek a probléma megoldására?

Tudomása szerint volt-e a gyermek a felmerült problémák miatt valamilyen szakrendelésen, vizsgálaton (mikor, hol)?

Miben kér segítséget tőlünk?

SOMOGY MEGYEI PEDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLAT TABI TAGINTÉZMÉNYE
Magyarország, Somogy megye, 8660 Tab, Virág utca 12.
Telefon: 82/325-677 | Email: nevtantab@gmail.com
© 2020 Minden jog fenntartva!

Please publish modules in offcanvas position.