A gyógytestnevelés ellátás
„A gyógytestnevelés olyan nevelési-oktatási folyamat, mely a testnevelés és a sport eszközeivel és módszereivel a betegségek megelőzésében, az egészségi állapot és a teljesítőképesség minél nagyobb mértékű helyreállításában fejti ki hatását.” (Simon 2015) A gyógytestnevelés ellátás szervezett intézményi keretek között zajlik gyógytestnevelő tanár/gyógytestnevelő szakirányú végzettségű szakemberek közreműködésével. Tovább...
Gyógytestnevelés és gyógytorna közötti különbség
Az egészségügyi ellátórendszerben és a köznevelési intézményekben dolgozók számára is fejtörést okozhat a gyógytestnevelés és gyógytorna közötti különbség. Érdemes ezt tisztázni. Tovább...
A játék fejlesztő szerepe
Egy gyermek napjának nagy részében játszik, mellyel felfedezi környezetét, megismeri önmagát. Segíti érzelmi-, értelmi-, szociális-, nyelvi képességeinek fejlődését. Tovább...
Mit kell tudni mozgás szempontjából felső tagozatban
Alsó tagozatban az óvodában megkezdett mozgásfejlesztést folytatjuk tovább, melynek alapját a sportágak szerint csoportosított mozgásanyag adja. Itt különböző fokozatokat alakítunk ki, egymásra épülő mozgásokból. Amikor a tanuló megfelelő szinten elsajátított egy bizonyos mozgásformát, arra ráépülve tudunk haladni a következő lépcsőfok felé. Tovább...
Mit kell tudni mozgás szempontjából alsó tagozatban
A gyermek fejlődése során felmerül a kérdés, hogy milyen mozgásanyaggal valósíthatjuk meg a szervezet optimális működését. Ám mivel a gyermekek morfológiai életkorában akár 3-4 év eltérés is lehet, ezért nem szerencsés osztályfokokban gondolkodni. Tovább...
A gyermekek mozgásfejlődése
A gyermekek életének első 2 évében nagyon sok változás következik be a mozgásfejlődésükben. Ám ezek minden egyénnél más-más ütemben történnek. Még a szakemberek között sincs teljes egyetértés és eltérő időintervallumokat jelölnek meg az egyes mozgásfejlődési szakaszokkal kapcsolatban. Emiatt gyakran bizonytalanság alakulhat ki a szülőkben, hogy mikor mit kell tudnia a gyermeknek. Mikortól késik a mozgásfejlődése? Tovább...
A 2-3 éves korú gyermekek mozgásfejlődése
A mozgásfejlődés folyamata (nagymozgások) kihat az izomtónus fejlődésére, a csecsemőkori reflexek leépülésére. Az idegrendszer érésével az alacsonyabb szinten lévő agyi struktúrák integrálódnak, melyek elősegítik a finommozgások kialakulását. Tovább...
A 3-4 éves korú gyermekek mozgásfejlődése
Az óvodás korú gyermekeknek igen nagy a mozgásigénye, felgyorsult idegrendszeri fejlődésük és a sok gyakorlás következtében mozgásformáik gazdagodnak. Tovább...
Mozgásfejlődés 5-6 éves korban
A gyermekek 5-6 éves korukra megtanulnak biciklizni, biztonságosan hintázni, terhelhetőségük fokozódik. Tovább...
Mozgásfejlődés 6-7 éves korban
Iskolába kerüléskor a gyermekek testi változásokon esnek át, nagy terhet ró számukra az a tény, hogy játék helyett a tanórákon folyamatosan ülni, figyelni, koncentrálni, teljesíteniük kell, az elvárásoknak meg kell felelniük. Mindezek biológiailag érett, erős, teherbíró szervezetet igényelnek már ebben a korban. Tovább...