A gyógytestnevelés ellátás

„A gyógytestnevelés olyan nevelési-oktatási folyamat, mely a testnevelés és a sport eszközeivel és módszereivel a betegségek megelőzésében, az egészségi állapot és a teljesítőképesség minél nagyobb mértékű helyreállításában fejti ki hatását.” (Simon 2015) A gyógytestnevelés ellátás szervezett intézményi keretek között zajlik gyógytestnevelő tanár/gyógytestnevelő szakirányú végzettségű szakemberek közreműködésével. Tovább...

 

Gyógytestnevelés és gyógytorna közötti különbség

Az egészségügyi ellátórendszerben és a köznevelési intézményekben dolgozók számára is fejtörést okozhat a gyógytestnevelés és gyógytorna közötti különbség. Érdemes ezt tisztázni. Tovább...

 

A játék fejlesztő szerepe

Egy gyermek napjának nagy részében játszik, mellyel felfedezi környezetét, megismeri önmagát. Segíti érzelmi-, értelmi-, szociális-, nyelvi képességeinek fejlődését. Tovább...

 

Mit kell tudni mozgás szempontjából felső tagozatban

Alsó tagozatban az óvodában megkezdett mozgásfejlesztést folytatjuk tovább, melynek alapját a sportágak szerint csoportosított mozgásanyag adja. Itt különböző fokozatokat alakítunk ki, egymásra épülő mozgásokból. Amikor a tanuló megfelelő szinten elsajátított egy bizonyos mozgásformát, arra ráépülve tudunk haladni a következő lépcsőfok felé. Tovább...

 

Mit kell tudni mozgás szempontjából alsó tagozatban

A gyermek fejlődése során felmerül a kérdés, hogy milyen mozgásanyaggal valósíthatjuk meg a szervezet optimális működését. Ám mivel a gyermekek morfológiai életkorában akár 3-4 év eltérés is lehet, ezért nem szerencsés osztályfokokban gondolkodni. Tovább...

 

A gyermekek mozgásfejlődése

A gyermekek életének első 2 évében nagyon sok változás következik be a mozgásfejlődésükben. Ám ezek minden egyénnél más-más ütemben történnek. Még a szakemberek között sincs teljes egyetértés és eltérő időintervallumokat jelölnek meg az egyes mozgásfejlődési szakaszokkal kapcsolatban. Emiatt gyakran bizonytalanság alakulhat ki a szülőkben, hogy mikor mit kell tudnia a gyermeknek. Mikortól késik a mozgásfejlődése? Tovább...

 

A 2-3 éves korú gyermekek mozgásfejlődése

A mozgásfejlődés folyamata (nagymozgások) kihat az izomtónus fejlődésére, a csecsemőkori reflexek leépülésére. Az idegrendszer érésével az alacsonyabb szinten lévő agyi struktúrák integrálódnak, melyek elősegítik a finommozgások kialakulását. Tovább...

 

A 3-4 éves korú gyermekek mozgásfejlődése

Az óvodás korú gyermekeknek igen nagy a mozgásigénye, felgyorsult idegrendszeri fejlődésük és a sok gyakorlás következtében mozgásformáik gazdagodnak. Tovább...

 

Mozgásfejlődés 5-6 éves korban

A gyermekek 5-6 éves korukra megtanulnak biciklizni, biztonságosan hintázni, terhelhetőségük fokozódik. Tovább...

 

Mozgásfejlődés 6-7 éves korban

Iskolába kerüléskor a gyermekek testi változásokon esnek át, nagy terhet ró számukra az a tény, hogy játék helyett a tanórákon folyamatosan ülni, figyelni, koncentrálni, teljesíteniük kell, az elvárásoknak meg kell felelniük. Mindezek biológiailag érett, erős, teherbíró szervezetet igényelnek már ebben a korban. Tovább...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Please publish modules in offcanvas position.